Prvog januara na nemačkim pumpama trebalo je da se pojavi novo biogorivo pod nazivom E10, ali je taj plan odložen za mart zbog neophodnog preuređenja benzinskih stanica. Ali, to nije jedini razlog. Novo biogorivo stiže kasnije nego što se mislilo, ali to i nije važno. Naime, ono niti je doprinos zaštiti klime, niti od neke druge koristi i E10 je superkoještarija. Novo gorivo sa 10 odsto etanola (sadašnji benzin ima pet odsto), čije uvođenje je u poslednji čas odloženo do početka marta zbog preuređenja benzinskih stanica, štetno je za oko deset odsto automobila. "Manhajm morgen" ističe da novo gorivo ne doprinosi zaštiti klime i ističe da još nije jasno koje štetne suptance nastaju prilikom sagoevanja novog navodno "zelenog goriva". Da bi se proizveo etanol potrebno je zasejati velike površine biljkama kao što su kukuruz ili šećerna repa i neophodno je intenzivno đubrenje, prilikom prerade sirovina i transporta nastaju velike količine ugljendioksida koji je štetan za klimu.
Prvog januara na nemačkim pumpama trebalo je da se pojavi novo biogorivo pod nazivom E10, ali je taj plan odložen za mart zbog neophodnog preuređenja benzinskih stanica. Ali, to nije jedini razlog.
"Novo biogorivo stiže kasnije nego što se mislilo, ali to i nije važno. Naime, ono niti je doprinos zaštiti klime, niti od neke druge koristi i E10 je superkoještarija," piše "Manhajmer morgen".
Novo gorivo sa 10 odsto etanola (sadašnji benzin ima pet odsto), čije uvođenje je u poslednji čas odloženo do početka marta zbog preuređenja benzinskih stanica, štetno je za oko deset odsto automobila, tvrde stručnjaci.
"Manhajm morgen" ističe da novo gorivo ne doprinosi zaštiti klime i ističe da još nije jasno koje štetne suptance nastaju prilikom sagoevanja novog navodno "zelenog goriva".
Da bi se proizveo etanol potrebno je zasejati velike površine biljkama kao što su kukuruz ili šećerna repa i neophodno je intenzivno đubrenje, prilikom prerade sirovina i transporta nastaju velike količine ugljendioksida koji je štetan za klimu, navodi list.
Pored toga, etanol je skuplji od benzina, a ima za trećinu manje energije. Vozači će morati češće da pune rezervoare što će osetiti na novčaniku. I kako se u Nemačkoj etanol dobija prvenstveno iz žitarica, biće konkurencija prehrambenoj industriji. Tako bi novo gorivo moglo doprineti poskupljenju hleba i drugih proizvoda od žitarica.
"Prema proceni Auto-moto saveza Nemačke (ADAC), deset odsto vozila ne može da koristi E10, jer bi moglo doći do oštećenja dihtunga.
Ništa, dakle, ne govori u prilog novog goriva – ono ne doprinosi zaštiti životne sredine, a potrošači plaćaju više. Za šta? Za to da sa istom količinom goriva pređu manje kilometara uz opasnost da im auto završi na otpadu", piše "Manhajmer morgen".
List "Vestdojče algemajne cajtung" kaže da je jasno da su količine nafte ograničene, a da su alternative kao što je elektroauto još su dosta daleka budućnost. Međutim, sve dok nije dokazano da veća količina biogoriva u benzinu smanjuje emisiju ugljendioksida povećanje njegove količine u mešavini nema smislai.
Takav dokaz Evropska unija do sada nije pružila, a istraživanja raznih udruženja za zaštitu prirode pokazuju već danas da bioofnaziva iz Brisela neće imati efekat koji se očekivao, procenjuje "Vestdojče."
"Prilikom proizvodnje biomase koristi se velika količina veštačkog đubriva. Osim toga, u proizvodnji je potrebno mnogo više energije nego za dobijanje benzina iz sirove nafte. Da se ne pominje konkurencija na oranicama sa žitaricama za ishranu. Uravnoteženi ekološki bilans izgleda nešto drukčije.
Alternativa biogorivu su štedljivi i efikasni motori koji će trošiti još manje benzina i povećani napori da se nađu alternativni motori. Elektroautomobil bi bio prava alternativa, ali još nema odgovarajuæih akumulatora", piše "Vestdojče".